Kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt delas årligen ut av den bransch- och intresseorganisationen Kontakta. Utmärkelsen används för att vägleda konsumenter och kunder till företag som bedriver en seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler.
Syftet med utmärkelsen är att synliggöra att kvalitet gör skillnad och lyfta fram företag som är seriösa i kontakten med sina kunder. Genom kvalitetsmärkningen har Kontakta sedan 2015 lyft fram svenska företag som lever upp till kraven och erbjuder etisk kundservice och försäljning.
”För oss är det viktigt att våra kunder känner sig trygga i kontakten med oss och att vi alltid erbjuder en högkvalitativ kundservice. Vi är därför väldigt glada och stolta över att återigen ta emot utmärkelsen Trygg Kundkontakt.” Säger Karl Nizhad, Sales Director.
För att tilldelas utmärkelsen Trygg Kundkontakt behöver verksamheten bland annat:
· Följa Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer.
· Ha en god arbetsmiljö.
· Erbjuda schyssta villkor för sina medarbetare.
· Visa att företaget hanterar kundklagomål på ett professionellt sätt om de uppstår.
· Kunden ska uppleva att denne fått ett bra bemötande.
· Ha minst en person i ledande position som genomgått en introduktionsutbildning hos Kontakta.
”En princip som vi arbetar efter är att de bästa resultaten uppnås genom seriösa och kvalitativa samarbeten. Vår ambition är att skapa meningsfulla relationer och ett varaktigt värde för våra kunder.” Fortsätter Karl Nizhad.
Fakta om kundservice och försäljning i Sverige:
· Kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler är en av Sveriges största yrkesgrupper. Sammantaget så består yrkesgruppen av mellan 150 000 - 200 000 personer.
· De flesta företag och branscher där kundkontakt är en del av verksamheten arbetar med kundservice och telefonförsäljning.
· Kundservice och försäljning är yrkesområden som finns representerade över hela landet och som därmed har en stor inverkan på svensk ekonomi.
Om Kontakta
Kontakta är en bransch- och intresseorganisation som företräder företag inom kundservice och försäljning på distans, via telefon och digitala kanaler. Organisationens syfte är att verka för ett bra klimat mellan konsumenter, samhälle och de företag som arbetar inom dessa områden.
Om Key Solutions
Key Solutions arbetar med sälj- och marknadsföringslösningar med fokus på kvalité, försäljning, resultat och varumärkesbyggande. Koncernen består av över +200 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås.
För ytterligare upplysningar kontakta:
Linnea Strand
Key Solutions
linnea@keysolutions.se
www.keysolutions.se