2 juni 2015
Lördag den 23 maj genomförde fyra representanter från Key Solutions 2015 års
Göteborgsvarvet till förmån för Barncancerfonden, som en del av
välgörenhetsprojektet Key Care. Genom Key Solutions sociala medier-kampanj i
samband med halvmaran så har företagets medarbetare lyckats samla in 35 000
kronor.
Det är andra året i rad som Key Solutions anordnar en välgörenhetskampanj till
förmån för Barncancerfonden i samband med Göteborgsvarvet, och från att endast
samla in 2000 kronor under 2014 så har företaget gjort stora
marknadsföringsinsatser i sociala medier för att i år lyckas öka bidraget med
över 1500%!
Målet för kampanjen var att samla in 1 kr/meter per deltagare som skulle
springa under Göteborgsvarvet. Budskapet om kampanjen spreds via Facebook,
Instagram och Twitter, och genom ett samarbete med ett UF-företag från Västerås
så erbjöds ett specialdesignat Key Care-armband som gåva till alla som bidrog
med 200 kronor till insamlingen.
”Att bidra till Barncancerfondens fantastiska arbete betyder väldigt mycket
för våra medarbetare. Det är viktigt för oss att vara med och göra skillnad.”-
säger Theresa Flodman, marknadschef på Key Solutions.
Läs
hela pressmeddelandet här >>