För oss på Key Solutions är det viktigt att våra samarbetspartners och medarbetare känner sig trygga med oss. Därför är vi stolta att presentera att vi har fått utmärkelsen Trygg Kundkontakt 2020.
Kontakta är en ideell bransch- och intresseförening som samlar företag inom kundservice och försäljning. Årligen delar föreningen ut utmärkelsen Trygg kundkontakt, vilket bekräftar att vår Telemarketingavdelning följer uppsatta stadgar, lagstiftning och praxis inom etisk kundkontakt.
"Kvalité är vårt ledord och att skapa mervärden för våra kunder. Vi är stolta att få ta emot kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt, som en bekräftelse på att det arbete vi gör följer uppsatta regler och håller den kvalité som krävs." säger Karl Nizhad, Sales Director på Key Solutions
Kvalitetsmärkningen innebär bland annat att Key Solutions:
- Efterlever Kontaktas stadgar och affärsetiska riktlinjer
- Efterlever svensk lagstiftning, gällande praxis och god sed i kontakter med konsumenter och i verksamheten i allmänhet
- Har schyssta villkor för personal i form av kollektivavtal eller motsvarande pensions- och försäkringsskydd
- Har en god arbetsmiljö
Läs mer om utmärkelsen här
Om Kontakta
Kontakta är en bransch- och intresseorganisation för företag som bedriver en verksamhet inom kundservice och försäljning via telefon. Organisationen arbetar med att öka kunders trygghet och skapa tillit på marknaden.
Om Key Solutions
Key Solutions koncernen består av närmare 300 medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag med kvalificerade och kompletta sälj- och marknadsföringslösningar med fokus på försäljning, kvalité, resultat och varumärkesbygge. Koncernen omsätter idag över 130 000 000 SEK per år med lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås och har flera år i rad blivit utsedda till en av Sveriges och Europas bästa arbetsplatser av Great Place to Work Institute ®.