Key Solutions är stolta över att meddela att företagets medarbetare Josef Hofvenstam blivit utsedd till Årets Säljare inom Field Marketing 2023 av Telia. Josef har gjort en imponerande resa sedan han började på Key Solutions, och hans engagemang, laganda och dedikation till arbetet är en stor inspirationskälla. Vi passade på att intervjua honom om hans senaste år, Telias utmärkelse och jobbet som säljare inom Field Marketing.
– Det är otroligt roligt att få ta emot detta pris! Det senaste året har varit en fantastisk resa och jag vill rikta ett stort tack till alla på Key Solutions, säger Josef.
När Josef började arbeta på Key Solutions i februari 2023 hade han ingen tidigare erfarenhet av försäljning men var nyfiken på branschen. Det dröjde inte lång tid innan han insåg att arbetet erbjöd mycket mer än han väntat sig:
– Jag tänkte att det skulle var kul att prova på försäljning och att det var nyttigt för framtiden. Rätt snabbt märkte jag att arbetet betydde mer än så. Jag trivs verkligen bra med yrket och arbetsplatsen.
Josef betonar betydelsen av Key Solutions internutbildningar och coachning från mer erfarna säljare som viktiga faktorer bakom Telias pris:
– En sak som jag burit med mig från Key Solutions utbildningsveckor är att de sa ”ger du 100 procent så kommer du få 200 procent tillbaka”. Detta har omgivningen verkligen levt upp till och det har bidragit till att hålla motivationen på topp över tid.
Key Solutions har haft ett långvarigt partnerskap med Telia, som präglats av öppen kommunikation och samarbete mot gemensamma mål. En av framgångsfaktorerna har varit Key Solutions förmåga att skräddarsy lösningar, vilket bidragit till ökad kundnöjdhet. Josef berättar att det har varit enkelt för honom att komma in i arbetet eftersom andra områden runtomkring försäljningen varit väl inarbetade sedan tidigare.
LÄSTIPS: Key Solutions samarbete med Telia: Nycklar för ett långvarigt partnerskap
När Josef får frågan om vad han tror bidragit till utmärkelsen Årets Säljare Field Marketing, framhåller han vikten av att vara en del av ett starkt team. Han lyfter också fram sin förmåga att hålla motivationen på topp och att arbeta målorienterat.
– Vi har det roligt på jobbet, och mina kollegor är väldigt kompetenta. Detta gör att man dras med och vill lyckas lika bra. Arbetsmiljön är väldigt motiverande, samtidigt som jag drivs mycket av att arbeta mot uppsatta mål, säger Josef.
Josef nämner 7 aspekter som är viktiga för att lyckas inom Field Marketing:
1. Hållbara rutiner
Skapa en struktur och kontinuitet som fungerar långsiktigt i din vardag.
2. Sätt upp tydliga mål
Definiera vad du och dina kollegor vill uppnå och arbeta mot konkreta mål.
3. Bygg starka relationer inom ditt team
Samarbeta, stötta och inspirera varandra.
4. Var passionerad för din produkt
Genuin entusiasm för det du säljer smittar av sig och kan göra stor skillnad i dina försäljningsresultat.
5. Använd beprövade säljmetoder
En pålitlig metodik kan bidra med struktur, öka din effektivitet och förbättra dina resultat.
6. Anpassa din kommunikation
Känn dina kunder och anpassa din kommunikation utefter vilken ort du befinner dig på. I vissa områden behöver du exempelvis lägga mer tid på att informera kunden om din produkt.
Tips 7: Håll motivationen på topp
Identifiera vad som driver dig och använd det som bränsle för att överkomma utmaningar.
Avslutningsvis delar Josef sina tankar om det nuvarande säljåret:
– Jag ser fram emot att fortsätta arbeta tillsammans med mina kollegor och uppnå nya mål. Sen hoppas jag självklart också att jag kan ta hem fler utmärkelser!
Om Telia
Telia är ett av Europas ledande telekomföretag. Dagligen möter Telia miljontals kunder i Sverige, ett av världens mest uppkopplade länder. Som en knutpunkt i det digitala landskapet möjliggör Telia för människor, företag och samhällen att dygnet runt få tillgång till det som är viktigt för dem. Telia gör stora satsningar på att bygga det digitala samhället och skapa ett nät för framtiden, med fokus på moderna tjänster och säkerhet för sina kunder.
Läs mer om Telia
Om Key Solutions
Key Solutions arbetar med sälj- och marknadsföringslösningar med fokus på kvalité, försäljning och varumärkesbyggande. Koncernen består av över 200 medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag. Key Solutions har lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås, med påbörjad utlandsexpansion.
Läs mer om Key Solutions