Allt handlar om förväntningar. Om du överträffar förväntningarna och gör kunden mer än nöjd så kommer kunden ofta att vilja berätta det för sina vänner och sitt nätverk. Ta reda på vad kunden vill ha och överträffa det. 2. Tänk långsiktigt.
Goda kundrelationer handlar om att tänka långsiktigt och mycket mer än att bara få till en affär här och nu. Den som inte köper idag kan mycket väl bli en av dina allra bästa och nöjdaste kunder i morgon. 3. Var trevlig.
Var serviceinriktad och trevlig mot alla typer av kunder. Bli bra på att håll kontakten även med dem som inte är storkunder just nu. Tänk på att förmågan att ge service inte är medfödd hos de flesta så utbilda hela personalen i servicetänk. Ha en strävan efter att alla kunder ska bemötas med ett stort leende. Läs hela artikeln som PDF här >> Läs hela artikeln på DagensPS.se här >> Eller läs hela artikeln på Dagensmöjligheter.se här >>