Key Solutions firar 15 år och det är tack vare alla fantastiska medarbetare, kunder och samarbetspartners som resan har varit möjlig. För att uppmärksamma detta publiceras en serie intervjuer där du får möta personer som representerar olika perspektiv kring företaget och höra deras unika berättelse.
I denna artikel får du möjlighet att lära känna Frida Haglund, Sales Project Manager på Key Solutions. Hon delar med sig av sin personliga resa inom företaget, och berättar bland annat vad hon uppskattar allra mest med sin arbetsplats.
Frida har haft en spännande utveckling under sina fem år på Key Solutions. Hon började som säljare ute på fältet, men kände efter ett tag att hon ville utvecklas på andra sätt i sin karriär. Därför sökte hon sig till en roll som projektassistent, där hon hjälpte till med olika projekt inom företaget.
– Som projektassistent assisterade jag projektledaren. Jobbet innefattade förberedelser inför galor, månadsmöten och konferenser. Dessutom arbetade jag med HR, rekrytering, sociala medier och marknadsfrågor. Under denna period utvecklades jag väldigt mycket, både personligen och inom mina arbetsuppgifter, berättar Frida.
Efter att ha arbetat som projektassistent, tog Frida steget vidare till sin nuvarande roll som Sales Project Manager. I denna roll har hon fått mer ansvar inom projektledning, processflöden och marknadsfrågor, vilket bidragit till att hon kunnat ta ytterligare kliv i sin karriär. Enligt Frida är struktur, bra kollegor och tydliggjorda mål några av de viktigaste framgångsfaktorerna bakom hennes starka utveckling.
– Jag tydliggör tillsammans med mina kollegor vart företaget ska, vad vi vill och vad som behöver göras, och arbetar sedan varje dag för att vi ska ta oss dit. I takt med min personliga utveckling har jag också blivit mer självständig och fått bättre självförtroende.
Frida samarbetar dagligen med olika chefer och personer på ledande positioner för att driva projekt och utveckla Key Solutions. Hon beskriver samarbetet som öppet och präglat av idéutbyte. För närvarande innefattar hennes arbetsuppgifter ett stort fokus på 15-årsjubileet och den kommande galan Key Group Awards.
– 15-årsfirandet har redan uppmärksammats litegrann på konferenser och månadsmöten. Det stora firandet sker i december med vår gala. Detta är ett väldigt roligt event som vi planerar för fullt inför!
Frida lyfter även en bra arbetskultur som en viktig framgångsfaktor i hennes karriär. En av de bästa sakerna med att jobba på Key Solutions är, enligt Frida, möjligheten att se företagets medarbetare utvecklas:
– Det är väldigt häftigt att ta del av den positiva förändringen hos våra medarbetare. En av de bästa sakerna med att jobba på Key Solutions är att se personer som gått från att kanske aldrig ha jobbat med försäljning tidigare till att idag vara utpräglade ledare, coacher och toppsäljare!
Key Solutions har haft en spännande resa under sina 15 år, bland annat med utvecklingen av nya affärsområden och nu på senare tid påbörjad expansion utomlands. Frida ser stor potential för att starta upp nya affärsgrenar och förutspår en stabil tillväxt för företaget och dess medarbetare.
– Vi älskar förändringar! Key Solutions är ett väldigt framåt företag där det händer mycket. Detta synsätt uppmuntras också då det ofta leder till förbättringar. Det är svårt att säga exakt var vi kommer stå om ett år, men jag ser fram emot en stabil tillväxt för företaget och dess medarbetare. Jag ser också fram emot att fortsätta den påbörjade utlandsexpansionen och att starta upp ännu fler spännande affärsområden, avslutar Frida.
Key Solutions firar 15 år – här kan du se en tillbakablick på företagets höjdpunkter och framsteg!
Om Key Solutions
Key Solutions arbetar med sälj- och marknadsföringslösningar med fokus på kvalité, försäljning, resultat och varumärkesbyggande. Koncernen består av över 200 medarbetare som dagligen hjälper några av Sveriges största och mest välkända företag. Key Solutions har lokala kontor i Stockholm, Göteborg och Västerås, med påbörjad utlandsexpansion under 2023.